ایران در فهرست 5 تولیدکننده برتر شناور‌ نظامی در جهان قرار گرفت
جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خبر داد
ایران در فهرست 5 تولیدکننده برتر شناور‌ نظامی/بومی‌سازی اغلب تولیدات

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه ایران جزو 5 کشور برتر دنیا در تولید شناور‌های نظامی است، گفت: در حال حاضر تولید برخی شناور‌های نظامی بین 70 تا 90 درصد بومی‌سازی شده است.

خبرگزاری فارس: ایران در فهرست 5 تولیدکننده برتر شناور‌ نظامی/بومی‌سازی اغلب تولیدات
  •  

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» امیر بابایی امروز در نشست خبری چهاردهمین همایش صنایع دریایی، اظهار داشت: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأمین تجهیزات و شناورهای مورد نیاز ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را برعهده دارد.

وی افزود: همچنین شناورها و تجهیزات مورد نیاز بخش خصوصی و نیمه دولتی نیز در شرایط خاص و در صورت افزایش ظرفیت تأمین می‌کنیم.

بابایی با بیان اینکه در بخش شناورها و صنعت دریایی نظامی، پیشرفت مطلوبی داشته‌ایم، اظهار داشت: در بخش نظامی در برخی از رشته‌ها و تولیدات دریایی، جزو 5 کشور اول دنیا هستیم.

جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در بخش نظامی، می‌توانیم طراحی شناور را از مرحله مطالعات در داخل کشور انجام دهیم و آن را بومی کنیم.

وی اضافه کرد: شناورهای ساخت این سازمان در تعداد بالا، اغلب 70 درصد ساخت داخل است و مدرن‌تر از شناورهای غیرنظامی است.

جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: برنامه‌ریزی درازمدت در بخش صنایع نظامی، افق روشن و مشخص و تعریف‌شده برای اهداف، عدم تغییر سریع مسئولان و الزام به پاسخگو بودن آنها، از دلایل پیشرفت صنایع دریایی نظامی است.

بابایی با تأکید بر اینکه اعتبار و بودجه‌ها در بخش نظامی کاملاً تعریف‌شده است، اضافه کرد: در بخش صنایع نظامی، مدیران مدام تغییر نمی‌کنند ضمن آنکه مدیری نیز از بیرون وارد مجموعه نمی‌شود که این موارد در سطح صنایع غیرنظامی دریایی نمود ندارد.

جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: قانون حمایت از صنایع دریایی اجرا نمی‌شود و دولت توجهی به آن ندارد که این امر موجب می‌شود صنعت دریایی غیرنظامی رشد نکند.

بابایی با بیان اینکه صنعت دریایی، اشتغال، درآمدزایی و بهره‌وری بالایی دارد، افزود: لازم است بنادر کشور توسعه یابند.

جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه در بخش سلاح، کاملاً خودکفا هستیم، اضافه کرد: ما برای بومی‌سازی، کارخانه خود را مشخص کرده و به آنجا برنامه زمانبندی ساخت می‌دهیم.

بابایی با اشاره به اینکه در بخش تهیه و ساخت تجهیزات شناورسازی بسیار پیشرفته شده‌ایم، تأکید کرد: در سیستم رانش، کشتی‌ها و شناورها در بخش غیرنظامی کاملاً وابسته به خارج هستند اما در بخش نظامی کاملاً بومی هستیم و تحریم‌ها هیچ تأثیری بر محصولات و صنایع نظامی نداشته است.

جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه در آینده نزدیک، شناورهای داخلی نظامی انبوه‌سازی‌شده جدیدی آب‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: ایران باید در صنعت دریایی جزو 5 کشور اول منطقه و 20 کشور اول دنیا باشد.

بابایی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی قوی موجب قدرت سیاسی و نظامی برای هر کشور می‌شود، اضافه کرد: تسهیلات، بیمه، گمرک و فاینانس به هیچ عنوان در بخش صنعت دریایی غیر نظامی تعریف نشده است و این موارد اصلاً اهمیتی برای متولیان ندارد.

جانشین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه بالا رفتن نرخ ارز، فرصتی برای خودنمایی صنعت داخلی است، اضافه کرد: توان ساخت کشتی‌های یکصد هزار تنی در ایران در بخش آبشور وجود دارد.

بابایی ضمن تأکید بر لزوم تمرکز سیاست‌ها در بخش صنایع دریایی بر خرید از داخل، گفت: یک ناوشکن 10 برابر از نظر تکنولوژی از جک‌آپ بالاتر است، اما ما ناوشکن را در داخل می‌سازیم،در حالی که نمی‌تـوانیم جک‌آپ بسازیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ارتش.گنجی در دل ملتاخبار ارتش
برچسب‌ها: قدرت نظامی ایران ,شناور های نظامی ایرانی

تاريخ : یک شنبه 18 خرداد 1393 | 11:40 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.